Excite

'Attractieparken zouden consumpties goedkoper moeten maken'

  • © Getty Images
Attractieparken zouden veel meer omzet kunnen realiseren als ze hun consumpties goedkoper maken, zo stelt ABN Amro. Dit geldt overigens niet alleen voor attractieparken, maar ook voor musea en dierentuinen. Als ze ook goedkopere producten aanbieden, dan zouden mensen veel minder snel eigen eten en drinken meenemen als ze een dagje uitgaan. Dit zou voor de bedrijven kunnen leiden tot 145 miljoen aan extra omzet.

Op dit moment neemt ruim 70 procent van de bezoekers zelf consumpties mee, omdat ze zo duur zijn in het park zelf. Voor maar liefst 84 procent van de bezoekers die op dit moment geen consumpties kopen in een attractiepark of dierentuin zou een gunstigere prijsstelling een reden zijn om dit wel te gaan doen. Volgens ABN ligt er bijvoorbeeld een kans in het aanbieden van huismerken.

Daarnaast zouden klanten het ook fijn vinden om wat meer te weten over de voedingswaarde van producten. Door daar informatie over te geven, zouden mensen sneller over de streep getrokken worden om geld uit te geven in een park of op een bepaalde bestemming.

Met name lokale en ambachtelijke producten blijken het namelijk goed te doen, zo merkt ABN Amro. Als er een goed productverhaal is dat naadloos overloopt in het dagje uit, dan is de prijs voor veel mensen ineens een stuk minder belangrijk.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017