Excite

Commissie tikt Ryanair op de vingers


De Reclame Code Commissie heeft luchtvaartmaatschappij Ryanair op de vingers getikt. De prijsvechter heeft advertenties geplaatst waarin niet vermeld staat dat bovenop de ticketprijs ook nog administratiekosten komen.

Daarmee heeft Ryanair geprobeerd om de consument te misleiden, zo vindt de Reclame Code Commissie. Want alleen klanten die over een bepaalde creditcard beschikken die in Nederland nauwelijks wordt gebruikt, hoeven geen administratiekosten te betalen. Voor de overige reizigers komen de aanvullende kosten wel bovenop de ticketprijs.

De Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) trok aan de alarmbel en legde de zaak voor aan de Reclame Code Commissie. Deze commissie was net als het ANVR van oordeel dat het voor Nederlandse klanten om niet te vermijden kosten gaat. Ryanair moet deze kosten voortaan in advertenties vermelden.

Ryanair is een Ierse luchtvaartmaatschappij die voor vluchten naar tal van populaire bestemmingen goedkope vliegtickets in de aanbieding heeft. Klanten kunnen de tickets zelf vinden op het internet, maar het is altijd verstandig om goed te kijken welke aanvullende kosten er bij het boeken nog bijkomen. Niet vermelde administratiekosten zijn hier een goed voorbeeld van, maar soms komen er ook nog luchthavenbelastingen of aanvullende kosten voor extra bagage bij.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2020