Excite

KLM en Air France beloven beterschap

De topmannen van KLM en Air France beloven beterschap, nadat alles afgelopen december zo slecht was verlopen door het winterweer. Dit heeft de maatschappij laten weten via een e-mail aan alle vaste klanten.

De twee topmannen Pierre-Henri Gourgeon (Air France) en Pieter Hartman (KLM) bieden daarbij hun welgemeende excuses aan. De callcenters en verkoopkantoren van de maatschappijen kregen vijf keer meer telefoontjes en er werden zo’n 350.000 berichten verstuurd om de klanten te informeren.

De luchtvaartmaatschappijen waren door het winterweer genoodzaakt een groot deel van de vluchten te annuleren. Het was voor reizigers moeilijk om informatie te krijgen over de reeds geannuleerde vluchten en er was erg veel onduidelijkheid. Mensen hebben lang moeten wachten op een nieuwe vlucht of op hun bagage.

De problemen met de sneeuw waren voornamelijk in het weekend van 17 december enorm groot. Dit was tevens één van de drukste weekenden, omdat veel mensen nog even weg hoopten te gaan rond kerstmis. Door de enorme sneeuwval was het onmogelijk alle start- en landingsbanen sneeuw- en ijsvrij te houden. Dit resulteerde in duizenden gestrande mensen. De rijen bij de balies op de luchthavens waren immens lang en ook was het onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen.

KLM en Air France geven dus aan dat dit in het vervolg zal veranderen en bieden hen excuses aan omdat ze niet in staat waren in alle behoeften te voorzien.

Afbeelding: Flickr, gebruiker austinevan

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2019