Excite

Misleidt Booking.com de consument?

Booking.com is in opspraak gekomen, omdat de website om accommodaties te boeken doet alsof ze een exclusieve deal aanbieden aan de klant. In werkelijkheid gaat het om fictieve ‘laatste kamers,’ want hotels waar de melding bijstaat dat er nog maar 1 kamer beschikbaar is hebben vaak nog veel meer plek. De Reclame Code Commissie heeft daarvoor Booking.com op de vingers getikt.

Misleiding?

Wie wel eens een kijkje neemt op Booking.com, kent de waarschuwing “we hebben nog één kamer voor de laagste prijs beschikbaar.” Misleiding, zo vindt de Reclame Code Commissie, want die ene kamer is misschien de enige die Booking.com heeft ingekocht. Andere tussenpersonen hebben mogelijk ook nog aanbiedingen. Ook het hotel hoeft niet vol te zitten voor een dergelijke melding. Volgens de Commissie worden nietsvermoedende bezoekers van de site door schaarste overgehaald om maar zo snel mogelijk te boeken - natuurlijk bij Booking.com. Een pure marketingtruc.

Verduidelijken

Booking.com laat in een reactie weten dat “we” in de opmerkingen op hun site verwijst naar het bedrijf zelf. Van misleiding is dus geen sprake vindt het bedrijf. “In het geval feitelijk juiste gegevens mogelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, zullen we onderzoeken hoe we deze weergave verder kunnen verduidelijken.”

De uitspraak van de Reclame Code Commissie is nog niet definitief, dus de boekingswebsite kan nog in beroep gaan. Of het bedrijf die stap zal nemen is nog niet bekend.

Accommodaties boeken

Booking.com is één van de grootste websites om accommodaties te boeken op vakantiebestemmingen over de hele wereld. Het gaat zowel hotelkamers om als vakantiehuizen en bungalows in alle prijsklassen. Daarnaast kun je gebruik maken van recensies van reizigers die al op de bestemming zijn geweest. Zo kun je gemakkelijk een afweging maken voor een goed verblijf dat aan al jouw wensen voldoet.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017