Excite

Nottingham trekt toeristen met Robin Hood

De nieuwste Robin Hood-film moet niet alleen veel geld opleveren voor de producenten en acteurs en actrices, maar ook voor Nottinghamshire zelf. Het graafschap gebruikt de film namelijk om meer toeristen te lokken. De film zou voor maar liefst 10 procent meer toeristen moeten zorgen.

In totaal zou het ‘Russell-effect’ moeten zorgen voor 54 miljoen euro. Voor het gemak heeft men in Nottinghamshire vergeten dat de film lang niet alleen in dat graafschap is opgenomen. Aanzienlijke stukken film zijn opgenomen in Derbyshire en Penbrokeshire. Bovendien gaat de film in Cannes in première en niet in Nottinghamshire.

Volgens woordvoerders hoeft dat echter niet uit te maken. Leon Unczur, een raadslid van de Labourpartij en voormalig sheriff van Nottingham, meent dat mensen alsnog naar Nottingham zullen komen om te kijken waar de grote held vandaan komt. Alleen in Nottingham komen ze immers meer te weten over het echte verhaal van Robin Hood.

Er zijn talloze activiteiten georganiseerd om die toeristen direct veel waar voor hun geld te geven. Ook moet er een attractie komen die op de langere termijn kan voldoen aan de verwachtingen die toeristen hebben. Op dit moment richt men vooral de aandacht op Nottingham en Sherwood Forest. Die laatste plek komt overigens maar heel weinig in de film voor. Voor de PR-machine van het graafschap maakt dat niet uit, de vermelding moet voldoende zijn voor de nodige publiciteit en het aantrekken van toeristen.

Afbeelding: Flickr account tomaszd

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017